Tuesday, January 11, 2011

busy sangat la....

Go to fullsize imageshut-up not shut-up (ayat fbi masa AJL 25) rupa2nye dah lebih 2 bulan aku x jengok langsung blog ini, rasanye kali terakhir masa lepas raya puasa...hhmmm lama tu pas raya puasa masuk raya korban, masa tu aku tengah bz mengorbankan diri pasal repair opis PDKS ni. masa tu la tuan d' big boss man mengeluarkan fatwa yang membuatkan aku kene paksa jaga projek ni, walhal keje2 ni JKR yang kluarkan sebutharga dan sepatutnya diorang la yang kene pantau keje repair ni.

disebabkan segala urusan pengubahsuaian pejabat ni aku yang handle secara kseluruhannya, so secara gear otomatisnya aku la yg dipertanggungjawabkan atas segala permasalahan yg telah ditimbulkan oleh segala pegawai2 yg mengaku pegawai dan diorang ni tau nak tunjuk jari telunjuk kat aku je, bila salah skit aku yg kene padahal diorang yg design ruang masing sampai aku pun naik pusing....so sweat kan!

Go to fullsize image tang ict tu 1 hal gak, before kerje2 ni start aku dah bgtau kat si pijah tu yang network internet x masuk dlm skop, pastu dia bgtau yg keje internet ict s.alam yg akan buat so x yah la aku na bz2 nak masuk hal dlm keje2 internet ni. tp yg sakit hati ku ini seluruh pegawai (yg ngaku pegawai) cari aku bile ade masaelah mende internet ni dan yg sebenarnya bukan aku yg handle, bile tanye ict katanye s. alam tgh buat....tah ape yg dia buat, buat bodoh je kot lembab gile setelkan segala mende ni. hati pun sakit la.

tp mcm ner pun segala kerja dah disiapkan mengikut kepuasan masing2 walaupun org2 plb dah berkorban atas segalanya, cuma yg tersangatlah sedihnye x de siapa pun yg nak berterima kasih kat kitorang....bayangkanlah betapa sadisnye kitorang diperlakukan sedemikian ini........dimanakah keadilan?walaupun ade parti keadilan yg susah nak jadi pengadil.........susahke! 

3 comments:

ajako said...

begitulah nasib plb mazir oii, kalaulah 'pegawai' seopis pon x reti2 nak ucap tq kat keje kita, apatah lagi org2 kat kampung nun...tp ade setengah org kata, kita dibayar gaji utk disusahkan, bkn disenangkan...

mazir said...

kita memang dibayar utk disusahkankan, bukan utk disenangkan....tapi bayaran yg diterima x sama dgn cemuhan dan makian yg diterima... tu la nasib plb...........

ajako said...

tu pun sebahagian terma kerja ngan kjaan mazir, 'underpaid' = is standard rate...

Post a Comment

dipersilakan kepada anda yang tegar memberi komen-komen membina....