Tuesday, April 21, 2009

uji minda.....pada yg pandai aje!

Fresh kan otak di kala mengantuk


Kalau mengantok bacalah teka teki ni :

1)Dalam Banyak2 air, air apa yg paling berani?Ha3,ape bende tu?

2)Banyak-banyak binatang...binatang apa keluar haid...

3)Dlm bnyk2 binatang,binatang ape yg bertelur dan beranak??? kira 2 alam la niiii....

4)banyak3 sungai, sungai apa yang paling berat?


5)Kereta dengan motor, mana lebih tua? ha..jawablah. saya bagi 2 saat. ............ ......... ......... ......... ......... ......... ......... ..... ............ ......... ......... ...1saat ............ ......... ......... ......... ......... ......... ......... ..... ............ ......... ......... ....2saat

6)huruf jawi apa yang ada angin...keh keh keh..jawab jgn tak jawab.. nak tau apa?

7)Nih aku nak teka ni...kasut apa yang paling keras??haa.. pikiaq2.. apa?

8)Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin ??

9)Kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?

10)Ok aku nak tanya korang. benda apa kalau naik tak turun dah?

11) Cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina?

12) Ada sekor gajah dan sekor kancil, berjalan2 dalam hutan. Suatu ketika, mereka terjumpa sebuah titi.
Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh. Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah?
Gajah patah apa rasanya ya????

13)Dalam banyak banyak lembu,lembu apa yang semua petani cari,(any answer?)


haha...coba la ko coba (cam lagu faizal tahir plak) menjawab soalan diatas ni, klu betul semua aku belanje je........

6 comments:

aku adalah aku... said...

klu btl sume blanje?
k nk try...hehe
jwpnnyeeee:

1. air terjun
2. kura - kura sbb kuar head
3. siput babi
4. sungai besi
5. motor sbb motor pakai tongkat
6. ta dan ya...TAYAR
7. kasut BATA
8. huruf I dan U
9. orang india tu jatuhla
10. umur
11. betina sbb pakai pad
12. gajah patah balik
13. lembu hilang

haa btl xsume jwpn tu?;)

ajako said...

fuh...terel tol nurul semenjak jd puan elan ek? ct kene blaja byk lg ek????

mazir said...

huyoo...sejak 2 menjak dah dapat abang nizam makin advance la ....terus jawab semua soalan tu memang suspek la nurul.......ni klu abg nizam tau ni gerenti senyum kambing la abg awak tu bangga!

bab blaja2 ni ct kene kontek puan nurul untuk lebih lanjut la....

aku adalah aku... said...

hehe...
nk jwb soalan teka - teki tu xde kaitan pun dgn da kwin@blm en razak...

zam senyum kambing???
jap sy pk cmnla rupe dia tu...

mazir said...

x yah nak pikir2 la pn nurul nanti susah nak bayangkan?

aku adalah aku... said...

baik en rizam

Post a Comment

dipersilakan kepada anda yang tegar memberi komen-komen membina....