Wednesday, February 4, 2009

hari2 yang bizi

Dah genap seminggu aku tak menjengah blog gambar sponge bob ni, tu la bila aku nak buat entry luahan hati ni je time tu la plak p.c buat hal ape x nye line internet selalu hang pastu slow tahap 'sipot babi' la plak yang menjadi punca aku tiada kehilangan nafsu untuk meneruskan sementara sidang redaksi blog aku sendiri ni........... sebenarnya aku memang agak membizikan diri nak menghadapi hari2 terakhir sebelum geng2 audit dalaman membuat angkara nak carik salah orang.....tp aku pun involve jadi auditor cuma x la nak audit keje sendiri kang kene MAJOR ncr la plak.....hehehehe. lepas cuti raya cina hari tu aku ade mengarahkan para teknisyen buat persiapan dan semakan semula fail projek ujung tahun lepas macam biasa la para2 teknisyen aku sekelian dengan selamba berkata 'OK' bos! ok la janji korang siapkan fail tu cukup la. keje dengan aku ni senang je 'ape yang penting!' kerjasama! janji keje yang aku bagi kat diorang siap on time macam tu la yang aku buat sblm aku naik pangkat walaupun bos lama aku tu orang yang paling tidak disukai oleh semua staf.........termasuk bigbos......akhirnye semua file projek siap dikemaskini walaupun ade la si sontoloyo ni yang menggelabah skit buat keje............... hari isnin lepas hari pembukaan audit dalaman selepas majlis pembukaan yang dipengerusikan Bos la ya lepas je makan terus la buat audit dengan C.C tengah best tanye soalan maut kat C.C si lin bgtau dia dpt call dari lobi suruh aku alih kete kat garaj sebab tok hakim bising nak pakir kete kat garaj penuh...adoi malasnye aku nak turun alih kete tp sebab malas nak bising2 aku pun turun la nak alih kete aku nampak berpakir dengan megahnye kete warna biru muda tu pakir kat blakang kete hijau...emmm ok dlm hati aku terdetik klu ko nak pakir kat situ pun x pe sampai ptg pun x pe aku leh blk dgn brother x de hal la! aku pun naik la dah la penat naik turun tangga takut lif rosak lg aku jumpa dia kat ofis dia selamba je x plak bising2 kat aku x mcm hr tu bila si gg pakir dia mengamuk2.... mcm ni la tok kanan PDKS tok2 yg lain ok je x de hal pun....alah biarkan je la!ptg tu juga bos kecik aku g cek site projek ujung tahun lepas nak audit ngan si jepun tp ape yg aku dengar si jepun mabuk! kompius aku baru berjemur kejap kat site dah mabuk kena buatan orang ke dia ni! g dating tak plak mabuk.... aku dulu jaga projek berjemur sehari jalan atas ban laut 10 km steady je..... kang aku NCR kang br tau mcm ni la teknisyen skrang lembik keje skit dah mabuk kahkahkah! mabuk2 ade makna tau

0 comments:

Post a Comment

dipersilakan kepada anda yang tegar memberi komen-komen membina....