Wednesday, May 19, 2010

aku kene langgar...adoi!

pagi semalam aku bz sikit sebab kene siapkan report score card admin dah bising mintak report tu, pastu aku keluar medang ngan x-bos dah lama gak kitorang x kluar medang sesame maklumlah bos dah jd bos besar. lepas medang aku balik ofis mase ampi kat depan pagar ofis aku dah berenti nak masuk sebab kat jln sebelah ade kete lalu pastu tetibe je kete bini aku tu ade org sondol dr belakang, tekejut aku ingatkan bende ape dah jadi kat aku rupanya kete kene langgar bile aku tgk yg langgar tu pompuan. aku sound dia 'ape hal ni kak langgar org!' boleh plak dia jawab aku lambat bg signal padahal aku dah berenti nak masuk PDKS siap bg signal kanan lg tu. yg paling best tu dia x brek pun main langgar je x sempat nak elak.

bile tgk kat keadaan kete perasaan sedih terus menimpa, aku bermonolog 'ni klu bini aku nampak ni mesti menangis, dulu masa adik dia selisih dgn lori pun dah menangis tp ni lg teruk!' aku cube slow talk ngan kakak tu dia bgtau yg dia akan tanggung kos repair. dari kerosakan tu memang teruk la aku target repair pun dlm RM 2k sebab bonet ngan bumper kene ganti baru memang x leh pakai pasti lampu belakang belah kiri ade crack skit temasuk body belakang kene ketuk kire byk gak la yg nak kene buat. ape2 pun aku dah report polis sebab bile aku call dia bgtau yg kos dia dekat2 RM 2k dia terkejut, dia kate tu sikit je ketuk pun boleh x sampai RM 500 tp klu dah cam tu dia nak report polis pastu claim insuran. tp yg buat aku angin tu dia kata aku ni nak ambik kesempatan plak padahal dia yg langgar pastu x ngaku salah siap kata aku bg signal lambat padahal lama aku berenti siap dgn signal siap bgtau yg laki dia polis, ape dia ingat aku takut yg polis tu laki dia bukan dia ko tu langgar bontot kire mcmne pun salah la.

mlm td aku call bini dia x de kene pegi kursus 3 hari, aku bgtau kete kene sondol dr belakang so aku cite la semuanye ape yg terjadi terkejut la dia bile dpt tau bile aku bgtau yg repair claim guna insuran kakak tu dia aku je sebab kite x kluar modal tp bile dia balik hr ni tgk je kete aku rasa menangis kot sebab kete tu tinggal 2/3 bulan je nak abis bayar tu yg dia rasa terkilan terasa mcm cc plak. cc tu kete br abis bayar sebulan terus kene sondol dr belakang tp lg teruk diisytihar 'total lost' agaknye kene badi cc kot...

  

6 comments:

Anonymous said...

"mlm td aku call bini dia x de kene pegi kursus 3 hari, " encik rizam , ni bini siapa sebenarnya? kakak tu punya bini ker?hhahahahaha....

sejak bela eja sampai tu " ampi" ? kitab dewan yer?

ajako said...

huish, org tgh susah ati, dia wat lawak lak...x patut...kalo ikut law nye, sape langgar belakang mmg dia salah, inikan pulak sondol-menyondol...xpe, nanti kalau dah ketuk body, tukar bumper ngan lampu, spray, musti santek balik...

ajako said...

ahya: "mlm td aku call bini dia x de kene pegi kursus 3 hari,"

maybe kita buleh baca dengan nada begini: "mlm td aku call bini, dia x de, kene pegi kursus 3 hari," haa...kan masuk akal tu...

mazir said...

ape la ct ni dah la hati sy susah ni blh plak buat lawak...

salah eja tu sbb kyboard pc ni lembab lmbt kluar..cuba tgk bilemas ct pandai bela2 ni!

tq bos sebab backing sy...jsa mu akan dikenang!

yanacomeii said...

Tq bos sebab tolong ajar diorang semua nie...hihihihihi

ajako said...

sama2...

Post a Comment

dipersilakan kepada anda yang tegar memberi komen-komen membina....